PSİ 5107 Bellek Süreçleri

2017-2018 Güz Yarıyılı

 

Ders saatleri:  Perşembe 13:00-15:25, E 16.

 

Kaynaklar:

Baddeley, A., Eysenck, M. W., & Anderson, M. C. (2015).  Memory, 2nd ed.  Hove, East Sussex:  Psychology Press.

 

Makale listesi:

Sundqvist, M. L., Mantyla, T. ve Jönsson, F. U. (2017). Assessing Boundary Conditions of the Testing Effect: On the Relative Efficacy of Covert vs. Overt Retrieval. Frontiers in Psychology8.

Stengers, H., Deconinck, J., Boers, F. ve Eyckmans, J. (2016). Does copying idioms promote their recall?. Computer Assisted Language Learning29(2), 289-301.

Riou, B., Rey, A. E., Vallet, G. T., Cuny, C. ve Versace, R. (2015). Perceptual processing affects the reactivation of a sensory dimension during a categorization task. The Quarterly Journal of Experimental Psychology68(6), 1223-1230.

Isarida, T. K., Kubota, T., Nakajima, S. ve Isarida, T. (2017). Reexamination of mood-mediation hypothesis of background-music-dependent effects in free recall. The Quarterly Journal of Experimental Psychology70(3), 533-543.

Bauml, K. H. T. ve Schlichting, A. (2014). Memory retrieval as a self-propagating process. Cognition132(1), 16-21.

Geraerts, E., Dritschel, B., Kreplin, U., Miyagawa, L. ve Waddington, J. (2012). Reduced specificity of negative autobiographical memories in repressive coping. Journal of Behavior Therapy and Experimental Psychiatry43, 32-36.

Palombo, D. J., McKinnon, M. C., McIntosh, A. R., Anderson, A. K., Todd, R. M. ve Levine, B. (2016). The neural correlates of memory for a life-threatening event: An fMRI study of passengers from flight AT236. Clinical Psychological Science4(2), 312-319.

Megreya, A. M., Sandford, A. ve Burton, A. M. (2013). Matching face images taken on the same day or months apart: The limitations of photo ID. Applied Cognitive Psychology27(6), 700-706.

Cohen, A. L., Gordon, A., Jaudas, A., Hefer, C. ve Dreisbach, G. (2017). Let it go: the flexible engagement and disengagement of monitoring processes in a non-focal prospective memory task. Psychological Research81(2), 366-377.

Lecce, S., Bianco, F., Devine, R. T. ve Hughes, C. (2017). Relations between theory of mind and executive function in middle childhood: A short-term longitudinal study. Journal of Experimental Child Psychology163, 69-86.

Bailey, H. R., Dunlosky, J. ve Hertzog, C. (2014). Does strategy training reduce age-related deficits in working memory?. Gerontology60(4), 346-356.

 

 

Ders işlenişi ve değerlendirme:  Derslere ilgili metinleri okumuş olarak gelmeniz beklenmektedir.  Ders süresi, okunan metne ilişkin tartışma sorularını öğrencilerin katılımıyla tartışmak için kullanılacaktır.  Ayrıca, dönemin ilerleyen haftalarında konuya ilişkin seçilmiş, güncel bir (öğrenci sayısına bağlı olarak daha fazla olabilir) makale öğrenciler tarafından sunulacaktır. Ders notunun %40'ı makale sunuşu, %60'ı yarıyıl sonunda yapılacak yazılı sınavla belirlenecektir.

 

Tarih

Konu

Bölüm

14 Eyül

Günümüzde belleğe genel bakış

1
21 Eylül Kısa süreli hatırlama 3

28 Eylül

Çalışma belleği 4
5 Ekim Uzun süreli hatırlama için kaydetme 5

12 Ekim

Epizodik bellek 6
19 Ekim Semantik bellek 7

26 Ekim

Geri çağırma 8
2 Kasım Unutmaya klasik yaklaşımlar 9

9 Kasım

Yönergeyle unutma 10
16 Kasım Otobiyografik bellek 11

23 Kasım

Görgü tanığı belleği 12
30 Kasım İleriye dönük bellek 13

7 Aralık

Çocuklukta bellek 14

14 Aralık

Yaşlılıkta bellek 15